Większość sprzedawców stara się konkurować o swoich klientów ceną. Dla nas – klientów, jest to przyzwoita propozycja,jeśli wraz z niższą ceną idzie w parze jakość produktu oraz usługi. Jeżeli wraz z niską ceną dostajemy dłuższy czas obsługi klienta czy na przykład większy procent zwrotów do nadawcy, w takim przypadku lepiej dwa razy zastanowić się nad zakupem w danym sklepie. Jeżeli chodzi o drugą stronę medalu, czyli konkurowanie ceną patrząc od strony sprzedawcy, nie jest to w każdym przypadku dobra taktyka. O wiele lepiej jest konkurować jakością produktu lub też dodatkami dołączanymi w pakiecie do produktów.
Jednakże dla nas – kupujących, konkurowanie ceną wśród sprzedających wychodzi w większości przypadków na plus. Sprzedawcy zabiegają o nasze względy, a mniejsze sklepy muszą wybić się wśród innych sprzedawców. Niekiedy potrafią dodać do następnych zakupów w tym samym sklepie bardzo korzystne zniżki, a dzięki naszemu serwisowi, u niektórych sprzedawców takie zniżki są w pakiecie. Dzięki temu, że z niektórymi stronami współpracujemy od początków naszej działalności, potrafimy wywalczyć dla naszych klientów o wiele niższe ceny.
Wiele sklepów ze Stanów Zjednoczonych mając po kilkaset sprzedaży miesięcznie, może sobie pozwolić na darmowe wysyłki oraz sprzedaż produktów w większych pakietach. Wszystko to sprawia, że kupujący trafiają na okazje nie do odrzucenia.