Amazon jako król zakupów online.

amazon

Amazon zapoczątkował jako internetowa księgarnia sprzedając swoje produkty głównie na rynku amerykańskim. Gdy w 1994 sprzedaż online, jak zresztą cały internet, stawiał dopiero swoje pierwsze kroki, klienci z całego świata nie mieli tak dużego wyboru jak dziś. Musieli ograniczać się w swoich zakupach do zaledwie kilku sklepów. Dlatego też sprzedaż na Amazonie szybko rozlała się do innych krajów powodując raptowne zwiększenie asortymentu sprzedawanego na tej platformie. Z czasem pojawiły się płyty DVD, sprzęt komputerowy, sprzęt elektroniczny, meble, towary spożywcze i wiele innych. Dziś Amazon to największy na świecie sklep internetowy, z którego korzystamy i my!

Gigant e-commerce

Dzięki wielu punktom przeładunkowym w naszym kraju cały proces kupna towaru za pośrednictwem Amazona staje się bardzo szybki. Wszystko może zamknąć się nawet w przeciągu 1-2, w najgorszym przypadku 3 dni. W Polsce na tę chwilę znajduje się aż 6 centrów logistycznych, które sprawnie zmniejszają czas oczekiwania na dostawę. Organizacja i obsługa zamówień to często niedoceniany aspekt.. A to właśnie ten element łańcucha dystrybucji, obok obsługi klienta, był najważniejszy dla Jeffa Bezosa przy budowaniu swojej przewagi konkurencyjnej. Gigant e-commerce odważnie eksperymentuje ze sztuczną inteligencją, która ma przyspieszyć rozwój i automatyzację procesów logistycznych. W ostatnim czasie właściciel firmy eksperymentuje z dostarczaniem przesyłek na terenie USA przy pomocy dronów. Inwestuje także w autonomiczna firmę kurierską, aby jeszcze lepiej obsługiwać zakupy online klientów.

Za pomocą Amazona można kupować kosmetyki, ubrania, czy na przykład sprzęt elektroniczny. Wszystko to prosto z amerykańskich, angielskich czy też niemieckich sklepów internetowych. Sklepy z amerykańskimi ubraniami oferują bardzo szeroki asortyment oraz najnowsze kolekcje mody. Robiąc zakupy w USA aż 89 proc. kupujących online w US co najmniej raz kupiło coś na Amazonie. Można więc śmiało mówić o przegonieniu konkurencji na tym polu. Sklepy na terenie USA, z których w głównej mierze korzystają Amerykanie to także Walmart oraz The Home Depot jednak ich udział w zakupach online jest znacznie mniejszy. Amazon jest numerem 1 na rynku e-commerce w Stanach Zjednoczonych – według rankingu „Internet Retailer’s 2018 Top 1000”. Eksperci instytutu szacują wartość wszystkich zakupów online dokonywanych za pośrednictwem tego sklepu na 206,82 miliarda dolarów w 2018 roku.

Amerykańskie sklepy internetowe

Amerykańskie sklepy internetowe cechują się dużym zróżnicowaniem produktów oraz dostępnością wielu zamienników. Nawet jeżeli artykuł, którego poszukujemy jest niedostępny u największych przedstawicieli sklepów online, w bardzo łatwy sposób możemy znaleźć pomniejszych dostawców z jeszcze mniejszymi cenami.

Zakupy w USA lub w jakimkolwiek innym kraju są bardzo proste. Niestety, tak jak wszędzie, należy wystrzegać się sprzedawców z mała ilością pozytywnych opinii, oraz małą ilością sprzedanych produktów. Należy szukać ofert z jasno określoną ceną końcową, oraz mieć możliwość wyboru sposobu dostawy przesyłki.

O tym, jak nie dać się oszukać i kupować bezpiecznie w internecie dowiesz się z następnego artykułu:

Zobacz jak bezpiecznie kupować przez internet

Oceń Wpis: