Ceneo.pl zostało uruchomione 14 lutego 2005 roku, kiedy w Polsce pojęcie handlu elektronicznego dopiero zaczynało przebijać się w świadomości Polaków. Osobami najbardziej kojarzonymi z serwisem stali się Łukasz Zych, Marcin Chwalik oraz Krzysztof Wierzbicki. W pierwszych miesiącach na Ceneo prezentowane były tylko cztery kategorie produktów: fotografia, sprzęt AGD, komputery oraz sprzęt RTV, a serwis odwiedzało kilkadziesiąt tysięcy użytkowników.
Na polskim rynku funkcjonował już wówczas portal aukcyjny Allegro. Jak tłumaczy Marcin Chwalik Allegro szybko zwróciło uwagę na serwis, który mógł być uzupełnieniem platformy aukcyjnej, stanowiącej trzon jego biznesu. – “Czuliśmy potrzebę współpracy ze strategicznym graczem. Z jednej strony motywacja była defensywna. Na tamtym etapie realna wydawała się nam perspektywa, w której Allegro buduje własną porównywarkę albo do Polski wchodzi duża, globalna firma. Z drugiej strony, wiedzieliśmy, że z takim graczem jak Allegro spółka będzie rozwijać się dużo szybciej”.
Jak wspominają pracownicy Ceneo, pierwsze 8 lat działania projektu były kluczowe dla strony. Dopiero po tym czasie firma mocno stanęła na rynku i zaczęła przynosić wyraźne dochody. Na ten moment, po 15 latach działalności, serwis odwiedzają miliony osób miesięcznie, a firma podpisuje kontrakty z tak ważnymi graczami jak Microsoft. Witryna oferuje porównywanie zakupów z zagranicy, z takich krajów jak USA, Anglia czy Chiny.
Co oferuje Ceneo?
Usługi, które oferuje Ceneo to nie tylko porównywanie cen produktów w sklepach online. To także tematyczne profile na najpopularniejszym portalu społecznościowym Facebook oraz aplikacje mobilne.
- Ceneo posiada kilkanaście profili na Facebooku, które są stricte związane z kupowaniem przez internet.
- Ceneo ma w swoim arsenale także kupowanie wielu produktów wprost z ich platformy. Po prostu tworzymy wirtualny koszyk z zakupami jak w przypadku Allegro, eBay-a czy Amazona. Wybieramy kilka produktów z kilku różnych sklepów i realizujemy transakcję wprost na platformie.
- Aplikacje związane z usługami prowadzonymi przez stronę, dzięki którym porównamy cenę produktu skanując kod kreskowy wprost z opakowania. Możemy dzięki temu w łatwy sposób stwierdzić czy bardziej opłaca nam się zrobić zakupy online czy stacjonarnie
- Mamy także do dyspozycji funkcję robienia zdjęć produktom i wyszukiwanie sklepów online, w których dany produkt możemy dostać.
Facebook i relacje z klientami
W kwietniu 2013 roku zaprezentował profile na Facebook z poradami dla kupujących. Nowopowstałe serwisy tematyczne dają każdemu kupującemu możliwość odnalezienia dodatkowych inspiracji i porad związanych na przykład z: urządzaniem mieszkania, trendami modowymi, dbaniem o zdrowie, a także ekologicznym stylem życia.
Kup teraz
W listopadzie 2011 roku kupujący na Ceneo.pl otrzymali nową funkcję „KUP NA CENEO”, wprowadzona w pierwszej kolejności w 5 kategoriach: Filmy, Gry, Książki, Muzyka, Telefony komórkowe. Od początku każda transakcja dokonana na stronie Ceneo.pl poprzez funkcję „KUP NA CENEO” była objęta Programem Ochrony Kupujących (POK). Do współpracy w ramach „KUP NA CENEO” zapraszane są sklepy, które mają bardzo dobre oceny od kupujących w ramach systemu „Zaufane Opinie”, ważnym elementem jest również dostępność towaru. Obecnie funkcja ta nazywa się KUP TERAZ i za jej pomocą możemy zrobić zakupy w ponad 4000 sklepów.
Program Ochrony Kupujących POK
W czerwcu 2010 roku serwis Ceneo.pl uruchomił dla swoich użytkowników Program Ochrony Kupujących (POK). Istotą tego bezpłatnego programu od samego początku było wypłacanie rekompensat dla użytkowników, którzy nie otrzymali zakupionego towaru bądź otrzymali towar niezgodny z zamówieniem. Program Ochrony Kupujących stał się kolejnym po programie „Zaufanych Opinii” narzędziem Ceneo.pl, które przyczyniło się do wzrostu bezpieczeństwa w e-zakupach, ale też podniosło atrakcyjność serwisu na tle konkurencji..
Zobacz również nasze poprzednie wpisy: